Vi har danset, sunget med og kommet oss etter årets festivalsommer. Nå er tiden inne for å debriefe. Hvordan gikk det egentlig med billettsalget? Nyhetsoppslag synliggjør ytterpunktene, hvor noen arrangører har solgt billetter som aldri før, mens andre har slitt med å få endene til å møtes, eller i verste fall gått dukken.
Prisene i samfunnet øker, og det blir dyrere å lage festival. Hvor mye av økningen legges på forbruker, og hvor mye tar festivalene selv? Hvordan har folks vaner endret seg og hvordan tilpasser arrangørene seg “den nye normalen”? Hva må til for å skape levedyktige festivaler? Øyafestivalen, Tons of Rock og Slottsfjell gir deg sine svar, tips og triks.
Paneldeltakere:
Birgitte Mandelid, program- og markedssjef i Øyafestivalen
Jarle Kvåle, daglig leder og bookingansvarlig i Tons of Rock
Peter Eikeland, daglig leder og sponsorsjef i Slottsfjell
Moderator er journalist Audun Vinger