Hyundai + by:Larm

October 30 2018

Hyundai skrur opp volumet - teamer opp med by:Larm

Hyundai har de siste årene vist seg som en innovativ, kreativ og mer ungdommelig merkevare som ser verdien i å skape historier og opplevelser sammen med musikkbransjen. De er allerede på lag med prestisjetunge britiske Mercury Awards, og er nå inne i nordiske by:Larm og deres prisutdeling Nordic Music Prize.

Med samarbeidet i UK skiftet prisen navn til Hyundai Mercury Awards, og selskapet befester med dette et større fokus mot musikk. I Norge har Hyundai sett mot showcase-festivalen by:Larm og inngått et samarbeid rundt Nordic Music Prize som nå skifter navn til Hyundai Nordic Music Prize. Sammen skal partene etablere rollen til by:Larm som nordens viktigste møteplass for musikkbransjen, og den store arenaen for eksport av nordisk talent til resten av verdenen. Utover Hyundai Nordic Music Prize vil de bruke arenaen til debatt og informasjon rundt bærekraft, byutvikling og teknologi.

«Posisjonen by:Larm har i Norsk, Nordisk og ikke minst internasjonal musikkbransje er unik. Som en innovativt og nytenkende bilprodusent lever vi i et samfunn i konstant endring i kundebehov og utvikling av produktet vårt, og opplever at det er viktig å ta del i kreative miljøer og arenaer hvor vi kan fortelle om vår reise. Hyundai Nordic Music Prize skal dele ut prisen til årets beste album i Norden, og prisen er utelukkende en hyllest til skaperverket. Dette mener vi er viktig, og vi er stolte over å kunne presentere prisen på by:Larm i årene som kommer,» sier Christian Stenbo, Markedsdirektør i Hyundai Motors Norway.

Peter Eikeland, Sponsorsjef for by:Larm opplever en bransje i endring, og ser svært positivt på Hyundai sitt inntog i norske festivaler. by:Larm har en unik posisjon i det nordiske festivalmarkedet, og finner det naturlig at en aktør som Hyundai søker et samarbeid med festivalen. «by:Larm-festivalen gir talenter en unik mulighet til å bli kjent i både inn- og utland, ved at vi har skapt en møteplass for musikkelskere og innovatører. Alle i bransjen vet at de må være på by:Larm for å holde seg oppdatert. Dette er unge mennesker som genuint er opptatt av samfunnet vi lever i. De leser aviser, oppdaterer seg på miljø og ønsker å leve bærekraftige liv, samtidig som de deler en sterk felles interesse for musikk.»